• Nasza szkoła
  • Nauczyciele
  • Pedagog
  • Uczniowie
  • Szkolne projekty
  • Dokumenty szkolne
  • Stowarzyszenie
  • Kalendarium
  • Zajęcia pozalekcyjne
  • Wideo
  • Rekrutacja
  • Galeria
    Listopad 2017
    Nd Pn Wt Śr Cz Pt Sb
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930
    << >>
    Najbliższe wydarzenia
    Aktualnie mie ma żadnych nadchodzących wydarzeń
    Kontakt
     

    Aby nauka nie była udręką czyli kilka słów o uczeniu się…

    Wszyscy uczniowie  przechodzą przez poszczególne etapy edukacji ale do tej pory nikt nie uczył ich jak mają się uczyć. Każde dziecko-uczeń podczas wielu lat tzw.”nauki” wypracowuje sobie swój system uczenia się. Jedni uczą się „na głos”, inni robią notatki, jeszcze inni wieszają w różnych miejscach w domu duże plansze z danymi, które mają zapamiętać. Wybrana metoda nauki zależy głównie od tego jaki rodzaj pamięci jest u danej osoby dominujący. Czy jest to pamięć słuchowa, wzrokowa czy ruchowa.

    Pamięć w procesie uczenia się  odgrywa bardzo znaczącą rolę. Bez niej nie da się funkcjonować w dzisiejszym świecie. Uczniowie wykorzystują swoją pamięć codziennie. Są wśród nich tacy, którzy szczycą się tym, że mają bardzo dobrą pamięć i nauka przychodzi im z łatwością. Ale są i tacy, którzy poświęcają nauce bardzo wiele czasu, a i tak efekty jakie osiągają są niezadawalające. Szkoła często kojarzy im się z wieczną udręką i nudnym wkuwaniem  regułek i wzorów.

    Oprócz ludzi, pamięć mają również zwierzęta i komputery. Te ostatnie ciągle są udoskonalane, ich pamięć rozszerza się do coraz większych rozmiarów. Ludzki mózg to też swego rodzaju komputer wyposażony w pamięć, którą również można udoskonalać i rozszerzać. Jednym ze sposobów aby wzmocnić naszą pamięć, polepszyć koncentrację i rozwinąć wyobraźnię jest Kurs z zakresu nowoczesnych technik uczenia się dla dzieci „Sposoby na szybkie i efektywne uczenie się – dzieci powinny je znać”. Dwie grupy uczniów z kl.V i VI Szkoły Podstawowej w Strzyżowicach do kilku miesięcy biorą udział w zajęciach w/w kursu. Poznali już mnemotechniczne metody ułatwiające zapamiętywanie: Metodę Łańcuszkową, Lokalizacje i Symbole. Opanują jeszcze sztukę robienia „dobrych” notatek tzw. Mapy Myśli oraz poznają Kinezjologię Edukacyjną wg. Dennisona.

    Trener realizując zajęcia pomaga uczniom osiągnąć zupełnie nowy pułap możliwości intelektualnych. Obserwuje rozwój swoich podopiecznych i dostosowuje trening do ich tempa pracy, zdolności, a nawet temperamentu. Podczas zajęć stosowane są nowoczesne rozwiązania multimedialne i audiowizualne. Program komputerowy używany podczas ćwiczeń pozwala na podwyższanie stopnia trudności, w sposób prawie niezauważalny dla uczestników zajęć. Treści zapamiętywane na zajęciach stają się stopniowo coraz bardziej złożone, a czas na ich zapamiętanie systematycznie maleje. Na kursie nie uczy się teorii o funkcjonowaniu mózgu, lecz „trenuje szare komórki”. Aktywny udział w zajęciach nie tylko wyzwala potencjał umysłowy drzemiący w dzieciach ale także inspiruje. Powoduje że szkoła, czy szerzej pojmowana praca intelektualna, przestaje być ciężarem nie do sprostania - przeciwnie - staje się wyzwaniem, które podejmuje się z większą przyjemnością. Następujący rozwój wyobraźni pozwala na odkrycie w sobie drzemiących pokładów twórczego myślenia. Polepszona koncentracja uwagi pozwala na realizowanie projektów i celów, które kiedyś mogły wydawać się nierealne. Aby kurs przyniósł zauważalne efekty od uczestników wymaga się systematyczności, rzetelnej pracy i zaangażowania. Bez tego nie będzie wyników.

    Trener – Jolanta Pochylska - Zeman

     

    Zdjęcia z kilku spotkań można obejrzec w naszej galerii TUTAJ!

    powrót
    2013-01-23

     
    Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr1 w Strzyżowicach | 1 Maja 17 42-575 Strzyżowice | 32 267 22 33 | e-mail: sekretariat@spstrzyzowice.pl | web:
    Webmaster: mgr Wojciech Leśniak