• Home
  • O szkole
  • Kontakt
  • Galeria
  • Home
  • O szkole
  • Kontakt
  • Galeria
  • Informacje o szkole
    • Misja
    • Dyrektor
    • Wicedyrektor
    • Patron i historia szkoły
    • Baza szkoły
    • Kadra pedagogiczna
    • Klasy i wychowawstwa
    • Kontakt
  • Wydarzenia
  • Dokumenty szkoły
    • Statut
    • Program profilaktyczno-wychowawczy
    • Plan pracy szkoły
    • Regulamin dowozu
    • Nauczanie zdalne
    • Procedury bezpieczeństwa
    • Świetlica szkolna
    • Obiady
    • Plan daltoński w naszej szkole
    • Raport o dołowaniu
    • Regulamin dyżurów
    • Standardy ochrony małoletnich
    • E-Legitymacje
    • Regulamin ZFŚS
  • Organizacja roku
    • Dzwonki
    • Trasy dowozu
    • Harmonogram spotkań z rodzicami
    • Kalendarz roku szkolnego
  • Projekty i programy
    • Erasmus+
    • Szkoła Sukcesu
    • Szkolny Klub Wolontariatu
    • Innowacje pedagogiczne
    • Międzynarodowy projekt edukacyjny EMOCJA
  • Nasze sukcesy
  • Przedszkole
  • Działalność pozalekcyjna
  • Szkolna pomoc psychologiczno-pedagogiczna
    • Trening uwagi słuchowej metodą Tomatisa
    • GAPS - zespół psychologiczno-jelitowy
    • Pedagog Szkolny
    • Psycholog Szkolny
  • Dla uczniów
    • Egzamin ósmoklasisty
    • Samorząd uczniowski
    • Procedury bezpieczeństwa
    • Regulamin ucznia w czasie pandemii
    • Jadłospis i ciekawostki kulinarne
    • Ocenianie Kształtujące
    • Wykaz podręczników
    • Standardy ochrony małoletnich
    • Zmysłoczuła szkoła
    • Cele i kryteria sukcesu
    • Doradztwo zawodowe
  • Dla rodziców
    • Prezydium Rady Rodziców
    • Regulamin Rady Rodziców
    • Cyberprzemoc
    • Rodzice o szkole
    • Wizerunek dziecka w internecie
  • Dla nauczycieli
  • Rekrutacja
    • Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Start

Aktualności

Łowcy mikrometeorytów

List Pana Wójta na zakończenie roku szkolnego

Szkolna Filharmonia

Zakończyliśmy 2-letni cykl audycji umuzykalniających "Szkolna Filharmonia", czyli cykliczne spotkania muzyczno-edukacyjne. 

Raz w miesiącu przedszkolacy oraz uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w koncertach połączonych z poznawaniem zasad obowiązujących podczas koncertów. 

Poznawali również instrumenty muzyczne występujące w orkiestrach symfonicznych. W koncertach uczestniczyli muzycy śląskich orkiestr, pedagodzy szkół muzycznych i studenci akademii muzycznych. Każde spotkanie nawiązywało do poprzedniego, zawierając liczne zagadki, ciekawostki i anegdoty. "Szkolna Filharmonia" wzbogaciła edukację muzyczną naszych uczniów. Program był realizowany we współpracy z Agencją Artystyczną "Oskar Jasiński sieje kulturę".

 

Zakończenie roku szkolnego

 

Akademia z okazji zakończenia roku szkolnego 2024/25

odbędzie się w dniu 27.06.2025 o godzinie 9:00

na sali gimnastycznej.

Po akademii zapraszamy do klas na spotkanie z wychowawcami.

 

W dniu zakończenia roku szkolnego autobus szkolny nie kursuje.

 

Matka w literaturze i sztuce

Projekt interdyscyplinarny - " Matka w literaturze i sztuce" był realizowany w klasach VII i obejmował przedmioty : muzyka, plastyka, język polski, język angielski i historię.

Cele główne projektu:

  • Uświadomienie uczniom różnorodności wizerunków matki w literaturze i sztuce.

  • Omówienie symboliki matki jako postaci, reprezentującej miłość, troskę, poświęcenie, ale również cierpienie i trud.

  • Analiza wybranych przykładów literackich i malarskich, ukazujących matkę.

  • Rozwijanie umiejętności interpretacyjnych i analitycznych.

  • Zachęcenie uczniów do samodzielnych poszukiwań i refleksji. 

Motyw matki w literaturze i sztuce to bardzo popularny i wieloznaczny temat, który pojawia się w różnych formach i kontekstach. Postać matki może być przedstawiana jako:

  • Symbol miłości i poświęcenia:

Matka jako źródło bezgranicznej troski i troski, gotowa na wszystko dla dziecka. 

  • Symbol płodności i obfitości:

Matka jako symbol nowego życia i początku, często przedstawiana w kontekście religijnym. 

  • Symbol cierpienia i bólu:

Matka doświadczająca tragedii, straty dziecka lub innych trudności. 

  • Symbol siły i ochrony:

Matka jako postać, która broni i chroni swoje dziecko przed niebezpieczeństwami. 

  • Symbol mądrości i wiedzy:

Matka jako przekazująca wiedzę i doświadczenie, kształtująca charakter dziecka.

 

Uczniowie podczas zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów realizowali następujące zagadnienia:

Na języku polskim uczniowie redagowali życzenia  i listy dla mamy, a także tworzyli wiersze o mamie. Te ostatnie zostały wysłane  na gminny konkurs poetycki "Ona mi pierwsza pokazała księżyc". 

 

Uczniowie klasy VIIa na lekcji języka angielskiego pracując w losowanych grupach, wykonali projekty z ulubionymi przepisami swoich mam. Pojawiły się przepisy na ciasta, sałatki i nie tylko. Uczniowie przypomnieli sobie słownictwo związane z gotowaniem i przyborami kuchennymi.  To było bardzo apetyczne zadanie.

Na lekcji historii uczniowie klasy VII przygotowali projekt dotyczący Matki Polki. 

 Matka Polka" (Mother Poland) to polski symbol kobiety patriotycznej, poświęcającej się rodzinie i wychowaniu dzieci. Jest to mit społeczny, który wywodzi się z okresu podziałów Polski i utraty niepodległości. Początkowo symbolizowała ona strażniczkę ojczystego języka i tradycji, a także wzór bohaterki i postaci heroicznej

 
 
 

Na lekcjach plastyki uczniowie analizowali wybrane przykłady malarskie sztuki klasycznej i współczesnej następnie wykonali prezentacje multimedialną lub plakat nawiązujący do tematu projektu.

W trakcie zajęć muzycznych wysłuchali i omówili utwory muzyczne w których przewodnim tematem była matka.

 

 

„Wiosenne podróże z historią w tle. Nasze stolice – Gniezno, Kraków, Warszawa”

Projekt interdyscyplinarny

„Wiosenne podróże z historią w tle. Nasze stolice – Gniezno, Kraków, Warszawa”
Projekt był realizowany w klasie szóstej w kwietniu 2025 roku.
Cele główne to:
- utrwalenie wiadomości na temat Gniezna, Krakowa, Warszawy,
- pobudzenie do głębszego zainteresowania tymi miastami,
- ukazanie piękna, historii i współczesności ziemi ojczystej,
- uczczenie 1000-lecia Korony Polskiej, rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 maja, 500-lecia hołdu
pruskiego .
Na poszczególnych przedmiotach uczniowie wykonali w grupach następujące zadania:
- geografia ( trasa wycieczki po wybranym mieście),
- historia (ważne wydarzenia mające miejsce w tych miastach),
- język angielski ( trasa dla obcokrajowca – historia, miejsca) ,
- język polski ( wykonanie gier planszowych związanych z legendami)
- matematyka ( nasze stolice w liczbach- ludność, powierzchnia, itp. )
- plastyka ( prace ukazujące zabytki).
Podsumowaniem zadań była wystawa wykonanych prac na korytarzach szkolnych.

  • Polub nas na Facebook
  • Dziennik Librus Synergia
  • Reforma Oświaty
Slide One
Slide Two
Slide Three
Previous Next

 

 

 

 

 

 

 

Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr1 w Strzyżowicach

1 Maja 17
42-575 Strzyżowice tel./fax 32 267 22 33

Nr konta Rady Rodziców przy SP Strzyżowice: 03 8438 0001 0000 0707 2036 0001

Na skróty

  • O szkole
  • Galeria
  • Projekty
  • Kontakt
  • Rekrutacja
  • Deklaracja dostępności